سرخط خبرها

غوغای مهدی طارمی در اینستاگرام پورتو | درباره کاربران ایرانی که صفحه‌های مختلف اینستاگرام را می‌ترکانند

  • کد خبر: ۴۱۴۵۳
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
غوغای مهدی طارمی در اینستاگرام پورتو | درباره کاربران ایرانی که صفحه‌های مختلف اینستاگرام را می‌ترکانند
در سال‌های پس از اوج‌گیری اینستاگرام در ایران، همیشه یکی از داغ‌ترین موضوعات برای رسانه‌ها و جذاب‌ترین کار‌ها برای عده‌ای از مردم، حملات گسترده مجازی به صفحه افراد مختلفی است که به هر علت روی موج خبری در داخل ایران بودند.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ از فحاشی به کافو، بازیکن سابق آث‌میلان و تیم‌ملی برزیل، به‌علت اینکه در قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۱۸ اسم ایران را از گوی بیرون آورد و ما را به گروه مرگ فرستاد تا چند روزی قبل‌تر از آن که عده‌ای به صفحه خانم‌مجری قرعه‌کشی جام‌جهانی رفته بودند و نظر‌هایی گذاشته بودند تا از او درخواست کنند پوشش خود را طوری ترتیب بدهد که در تلویزیون ایران امکان پخش داشته باشدحتی ۳ سال پیش از این روز‌ها که بعد از گلی که مسی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ در دقایق پایانی بازی به تیم‌ملی ما زد، عده‌ای از هم‌وطنان با حمله به صفحه او تا جان در بدن و زور در انگشت و فحش انگلیسی در ذهن داشتند، به او بدوبیراه نثار کردند و عده‌ای البته بی‌دریغ فحش‌های جان‌دار و بامسمای فارسی به او دادند، درست مثل یک سال بعد از آن که به صفحه داور بازی ایران و عراق حمله کردند تا انتقام اشتباه او در اخراج پولادی را با فحش‌های فارسی به خانواده این داور استرالیایی بگیرند.
 
حالا کوبیاک، بازیکن تیم‌ملی والیبال لهستان، که با بازیکنان ما کل‌کل لفظی و درگیری کوچک فیزیکی داشت و پایت، بازیکن تیم‌ملی فرانسه، که در فینال یورو ۲۰۱۶ کریستیانو رونالدو را مصدوم کرد و معلوم نبود چرا ایرانی‌ها باید به او فحش بدهند هم حکایت دیگری از شاهکار‌های مجازی کامنت‌گذاران ماست که وقت شرحش نیست. در این روزها، اما یک حمله مجازی دیگر اتفاق افتاده است که نه‌تن‌ها آبروبر و زشت نیست و نه‌تن‌ها صفحه‌ای که به آن حمله شده است از ورود اینستاگرام به ایران پشیمان نیست که با استقبال درحال گذاشتن پست‌هایی است که هم‌وطنان ایرانی بیش از پیش به آن سر بزنند. اما ماجرا چیست؟
 
مهدی طارمی، لژیونر موفق ایرانی، که پس از درخشیدن در لیگ پرتغال به پورتو، بزرگ‌ترین باشگاه پرتغالی، پیوسته در این روز‌ها باعث رونق عجیب‌وغریب صفحه اینستاگرام این باشگاه شده است.
 
تعداد دنبال‌کنندگان مهدی طارمی در اینستاگرام از تعداد دنبال‌کنندگان تیم پورتو بیشتر است و به همین دلیل سیل هواداران ایرانی طارمی که به صفحه پورتو رفته و آن را دنبال کرده‌اند، باعث شده است که ادمین صفحه علاوه بر عکس‌های ابتدایی که برای استقبال از هر بازیکنی در اینستاگرام پورتو گذاشته می‌شود، ۶ عکس دیگر هم محض اضافه‌کاری و برای یک استقبال پرشور در صفحه رسمی باشگاه بگذارد. جالب اینجاست که علاوه بر بالارفتن دنبال‌کننده‌های صفحه پورتو، تعداد لایک و نظر‌های این صفحه هم بسیار بالا رفته است، کافی است اعداد ۳۵۰ و ۸۰۰۰ را کنار هم بگذارید تا تفاوت را لمس کنید. عدد اول تعداد نظر‌های صفحه پورتو پیش از پیوستن طارمی و عدد دوم تعداد نظر‌های یکی از عکس‌های مهدی طارمی در این صفحه است!
 
پس از سال‌ها آبروریزی و حمله‌های کور و بی‌علت، این‌بار هجوم کاربران فارسی‌زبان اینستاگرام به یک صفحه جهانی نه‌تن‌ها باعث سرشکستگی و رسوایی نیست که ممکن است باعث خوش‌حالی مهدی طارمی و توجه مجازی خوب باشگاه پرتغالی به او باشد و نام ایران هم به نیکی برده شود، هرچند این موضوع لطمه‌ای به این گزاره نمی‌زند که ما هنوز در فضای مجازی جوگیریم!
و امید واریم که اگر روزی کار طارمی و پورتو به جدایی کشید، شاهد اتفاقات تلخ در اینستاگرام پورتو نباشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->